Faina

Dragii mei , astazi va povestesc despre un ingredient nelipsit in bucataria noastra , si anume FAINA.

Voi incepe cu generalitati ...
Faina este o pulbere obtinuta prin macinarea semintelor de cereale.Eu va voi vorbi putin despre faina de grau , care este principalul ingredient in obtinerea painii, element de baza in multe culturi.
Imi aduc aminte din copilarie ca bunicii mei duceau sacii de garu la moara, la  moara cu apa, asa se macina graul si se obtinea faina. Acum sunt mori modernizate pentru obtinerea fainii.
Haideti sa va spun despre faina alba... Multa lume se intreaba de ce nu-i reusesc aluaturile sau blaturile, parjiturilor , sau cozonacii nu au crescut cum trebuie. Eii ce trebuie sa stim este sa alegem faina potrivita pentru ceea ce facem .
Pe pachetele de faina, daca ne uita gasim niste cifre care ne vor spune pentru ce este potrivita . 
Asadar 000,480,550,650, ne indica gradul de rafinare al fainii. Faina 000, este mai fina, mai alba si mai usoara, in schimb faina 650 este mai putin fina, mai inchisa la culoare si are mai mult gluten.
Acum sa va spun fiecare fel de faina la ce il putem folosi :
-FAINA 000: este excelenta pentru aluaturi pufoade si usoare de patiserie
-FAINA 480(sau 450):  faina fina folosita tot in patiserie
-FAINA 550 : este o faina mai dura buna pentru biscuiti, briose,paine, aluaturi de tarte,foi de palcinta, croissante.
-FAINA 650: pentru ca are un continut ridicat de gluten este buna pentru aluaturile care au nevoie de dospire: paine, pizza, foccacia

Eu folosesc faina ungureasca Hajdu BL 55.

Sper ca articolul va este de folos!!

Si daca doriti sa aflati mai multe despre faina, va poftesc sa vizitati si posturile prietenilor mei :
Cosmin si  Daiana- SIMPLU SI BUN 
Laura M, Transylvaniankitchen, Despre faina integrala
 Dia Daria, Retetele mele dragi, Tipuri de faina fara gluten

Comments

Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs